Detoxkur..Dag 1

Från och med idag fram till söndag ska jag rensa ut kroppen från gifter med hjälp av detox. Detox betyder avgiftning. Man ska äta så lite proteiner som möjligt. Man blir mycket piggare och det är bra för dom som har magont. 

Detox: Så ska du äta

 Uteslut alkohol, rökning och kaffe
 Dra ner på saltet
 Undvik halv och helfabrikat
 Ta bort socker, vitt mjöl och alla typer av sötsaker, kakor, glass, även söta lightprodukter.
 Ät massor med frukt och grönsaker, gärna ekologiska.
 Välj fiberrika kolhydratkällor med lågt GI
 Ät gärna vegetariskt men glöm inte bort proteinet i form av exempelvis bönor
 Drick mycket vatten, gärna med pressad citron
 Drick örtte och grönt te i stället för kaffe




 
 Jag gör detta för min skull, jag känner att jag vill testa på något nytt. För omväxlingens skull, jag äter redan nyttigt nu men när jag har testat detta så kan jag ju kombinera det här och det som jag brukar äta. Mitt kostprogram idag :

  • Dag 1: Måndag

    Frukost: Yogurt med musli, (solrosfrön,linfrön,caschewnötter, valnötter) en banan, Kaffe.

    Mellanmål: Äpple och grönt té.

    Middag: Polentagröt (majsgröt), en kopp kaffe med soyamjölk.

    Kvällsmat: Majskolv och té.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0