Helgen...

Jaha, nu så har den här helgen passerat...det har gått alldeles för snabbt. I fredags när vi skulle på powermeet i västerås så åkte vi med båten M/S Havsörnen dit. Som går från torshälla hamn. Resan dit tog 1,5 timma. Jag tyckte det var jätte mysigt men det blåste lite. Det blev inte så långvarigt i västerås, vi åkte hem igen runt 22.30. När vi kom hem igen så satte vi oss på Centro och tog en varsin drink.
Om ni gillar mjölk drinkar så måste ni pröva rosa pantern! den är iallafall jätte god, smakar som smootie tycker jag.



Om ni vill göra en egen hemma så är det detta du ska ha:

Rosa pantern


2cl vodka
2cl likör 43
2cl grenadine
6cl mjölk


Annars i helgen så blev det fika med min bror och G. Vi satte oss på café kaka som har öppnat i rothofsparken. (öppet bara på sommar månaderna) Sen jobbade jag natt på lördagen och på söndagen så åkte vi en sväng till Slagsta glass som har världens godaste glass, på kvällen gick vi och såg på transformers som var jätte bra. Efter bion så åkte vi till donkan. Måste bara berätta vad som hände där...efter att vi hade beställt våra hamburgare och 1 sprite så tyckte vi att det tog väldigt lång tid. Det var nästan inget folk där så det kan ju inte ta så lång tid. Vi satt och väntade ungefär i 10 min innan G sa åt mig att gå och fråga om hamburgarna var klara. När jag frågade om dom så hade de totalt glömt bort att göra iordning några hamburgare, fast att han som vi beställde av skrek ut beställningen över till sina medarbetare. Hans ursäkt var oj men förlåt vi stod där bak och gjorde en film...öh tänkte jag. Då säger han men vill du ha något vi bjuder, du kan få vad som helst...jaha okej men jag tar pommes, G ville inte ha något men ändå så insisterade han att G också skulle ta pommes. Vi fick också 2 st dippar också. Sen när våra hamburgare kom ut så fick vi ännu mera pommes och 2 st mjukglassar med cola sås. Jag som precis hade läst deras broschyr där det stod att colasåsen innehöll gluten och G som är laktos kunde ju inte heller äta det. Det var ju bara att slänga det...allt detta gick på 98 spänn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0